Varsle upassende innhold

Hva gjør du når du bare ønsker å spise?

{
}

 TAGS:undefined

Mange ganger spiser vi av kjedsomhet og angst. Nå en spiser for mye kan det få konsekvenser som overvektighet, og å utvikle hjerte-relaterte sykdommer og fordøyelsesproblemer. Hva kan gjøre om en har dette problemet?

Spis fem ganger om dagen

Ernæringsfysiologer og leger anbefaler at fem måltider om dagen er best. Frokost, snack, lunsj, middag og kvelds. Nå bør hver rett ikke bestå av altfor store mengder; bare det nødvendige.

Solid frokost

En av måtene å gjøre at vi ikke er sultne hele dagen er å lage en god frokost. Faktisk sier legene at det viktigste måltidet til dagen. Spis variert og sunn mat til frokost

Protein og karbohydrater

En annen måte å redusere overspising er å konsumere måltider som består av både proteiner, karbohydrater og pass på at du får i deg de sunne fettypene til alle måltidene.

Unngå søtsaker og fett

Det har blitt vist av flere studier at økt inntak av søtsaker, sukker og fett stimulerer lysten til å spise. Det stopper ikke metthetsfølelsen, men stimulerer mer appetitt.

Lag deg selv en tidsplan

Uansett når det er på året, bør en ha en tidsplan rundt måltidene. Selv om det er ferie med lite rutiner rundt måltidene, prøv å lag en plan. Uregelmessige måltider gjør oss mer sultne, og en akkumulerer mer fett i kroppen. Et minimum bør være at ihvertfall frokost, middag og kveldsmat er på samme tispunkt hver dag.

Spis saktere

Enkelte indikatorer fastslår at å spise sakte øker metthetsfølelsen. Derfor er det bedre å tygge saktere, nyte rettene, ikke ha hast med å bli ferdig. Pass på porsjonsstørrelsen og unngå konstant snacking. Din fordøyelse vil bli bedre.

 TAGS:José Pariente Verdejo 2015José Pariente Verdejo 2015

José Pariente Verdejo 2015

 

 

 TAGS:Mar de Frades 2015Mar de Frades 2015

Mar de Frades 2015

{
}

Legg igjen en kommentar Hva gjør du når du bare ønsker å spise?

Logg på OboLog , eller lage gratis blogg hvis du ikke er registrert .

User avatar Your name